Cimrmanolog, herec a spisovatel Miloň Čepelka miluje nápoje od Kitla

14.01.2025

Rodinné přátelství s majitelem firmy Kitl, který je českým výrobcem sirupů a minerálních vod, vedlo Miloně Čepelku natočit sérii nových reklamních spotů. Hlavní tváří kampaně je tak dobře známý populární český cimrmanolog, herec, básník, spisovatel a rozhlasový moderátor Miloň Čepelka. Nejen téma spotů, ale celé natáčení svědčilo o sdílení společných zájmů, ba o rodinném přátelství obou zúčastněných stran.

Miloň Čepelka je spojený s firmou Kitl už mnoho let. A tak rozhodnutí realizovat nové spoty právě s ním bylo přirozeným krokem, přestože sám pan Čepelka do svých 88 let neplánoval stát se reklamní tváří čehokoli. Natáčení se ujalo kreativní studio Inspirativ pod vedením režiséra Patrika Ulricha, který o Miloňovi před třemi lety natočil celovečerní dokument. Záměrem bylo vytvořit takovou reklamu, která by vycházela z nefalšované skutečnosti a odrážela opravdovost produktů značky Kitl.

Natáčení vycházelo ze samotné poetiky herce

Vznikly tři samostatné spoty, které představí oblíbené nápoje rodinné společnosti z Jizerských hor: horké Kitl Syroby, domácí limonády Kitl a přírodně perlivou minerální vodu Vratislavickou kyselku. Natáčení probíhalo v říjnu v malebném prostředí Nouzova u Semil, konkrétně v okolí Cimrmanovy nejnižší rozhledny na světě. Kameramanem a střihačem spotů je František Svěrák, což jen podtrhuje vícero přátelských vazeb nejen v přípravě scénáře, ale už samé myšlenky na jeho vznik. "V jednotlivých scénářích a příbězích reklamních spotů jsem se vždy snažil vycházet z poetiky Miloně Čepelky. K natáčení jsme přistupovali tak, jako by se jednalo o drobné epizody z jakéhosi rodinného seriálu, nikoliv o reklamu jako takovou. Tomu jsme přizpůsobili i přirozené svícení, ruční kameru a celkovou civilnost hereckého jednání. I díky tomu, že v reklamě hrála Miloňova skutečná vnučka Viktorka, by mohly spoty na diváka zapůsobit jako reálné epizody z jejich rodinného života, které jako jejich dlouholetý přítel důvěrně znám", dodal Patrik Ulrich, režisér a autor hudebního podkladu reklamních spotů.

Jan Vokurka je prvním českým vodním someliérem

Miloň Čepelka je dlouholetou ikonou české kultury zejména díky své herecké kariéře v Divadle Járy Cimrmana, které je neodmyslitelně spjato s českým humorem a tradicí. Spojení se značkou Kitl není náhodné ani premiérové. "S Miloněm spolupracujeme dlouhodobě. Dal například hlas našim knihám o doktoru Kittelovi, my zase podpořili vydání jeho nové knihy Josefové. Jsme moc rádi, že tato spolupráce vyvrcholila v natočení skvělých reklamních spotů. Je to navíc vůbec první Miloňova televizní reklama a on je možná aktuálně vůbec nejstarším reklamním hercem. Opravdu moc si toho vážíme", uvedl Jan Vokurka, jednatel společnosti Kitl a první český vodní someliér.

Sám Miloň Čepelka natáčení jako reklamní ani nevnímal a ve svých letech si příležitost pracovat s Viktorkou spíše užíval, přestože na kameře mělo být pocitově pozdní léto a ve skutečnosti nebylo ani deset stupňů. Vzpomněl přitom: "Kitl mě chytl hned, jak jsme jeho dobroty s manželkou ochutnali. A když jsme se krátce nato seznámili s Jendou Vokurkou a s jeho skvělými spolupracovníky osobně, z pouhého uznání se stalo přátelství a nefalšovaná hrdost na tuto značku kořenící v historii a vzdávající čest skutečnému Johannesu Kittelovi, legendárnímu doktoru Faustovi Jizerských hor.".

Nové spoty společnosti Kitl budou nasazeny koncem roku 2024. Budou k vidění jak na televizních obrazovkách, tak na internetu a stanou se nepochybně i zajímavou silvestrovskou podívanou pro mnoho diváků.

O společnosti Kitl s.r.o.

Kitl s.r.o. je rodinná společnost mladého podnikatele z Jizerských hor Jana Vokurky, která vznikla v roce 2007. Specializuje se na výrobu bylinných a ovocných sirupů, medovin a minerálních vod s důrazem na využívání surovin z biologického a k přírodě šetrného hospodářství. Společnost se odkazuje na postavu legendárního léčitele a doktora Jana Josefa Antonína Eleazara Kittela. Kitl s.r.o. je držitelem řady ocenění. Velkým posláním společnosti je obnova areálu Vratislavické kyselky. V roce 2022 se zde znovu začala stáčet legendární přírodně perlivá minerální voda, kterou Kitl vrátil zpátky na český trh.

Monostranu připravila ve spolupráci se společností Kitl
Eugenie Línková